E-Közigazgatás

Nagykinizs Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.) alapján természetes személy és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon (továbbiakban: Portál) keresztül lehetőséget biztosít a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére, azaz az elektronikus ügyintézésre.

Az E-ügyintézési tv. 9. § (1), valamint 108. § (1) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezetek számára 2018.01.01-től kötelező az elektronikus ügyintézés.

Az elektronikus ügyintézésre kötelezettektől papír alapon nem áll mód ügyindító dokumentumot befogadni. Amennyiben az elektronikus ügyintézésre kötelezett gazdálkodó szervezet ügyfél nem elektronikus úton nyújtja be kérelmét, akkor az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 46. § (1) a) pontja értelmében a kérelem visszautasításának van helye.

A Portál elérhető a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap linken, valamint a következő bannerre kattintva:

Az ASP központ ügyféloldali szolgáltatásai a fenti Portálon keresztül vehetők igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy melyik, az ASP központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket.

A Portálon igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

  • Adóegyenleg lekérdezés

Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.

  • Ügykövetés

A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

  • Ügyindítás

Az ügyindítás egy elektronikus űrlap benyújtását jelenti. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi a települési önkormányzat hivatali tárhelyére. A címzett önkormányzat iratkezelője érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg az önkormányzat adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki leltár, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális ügyei támogatottak szakrendszeri fejlesztésekkel az önkormányzati ASP rendszeren keresztül, de az ún. e-Papír szolgáltatás segítségével bármilyen ezen kívüli ügy elektronikusan indítható. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

Az e-Papír szolgáltatás ITT érhető el.

  • Elektronikus Fizetési Szolgáltatás

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt fejlesztéseinek köszönhetően elérhető az adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.

A portálon, továbbá a https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó adó-, díj- és illetékfizetési kötelezettségét (pl. gépjárműadó, kommunális adó, építményadó) elektronikus úton teljesítheti az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével.

Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több adószámlán fennálló tartozás is befizethető.

Megjegyzendő, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatása az ASP rendszert üzemeltetőknek. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.

A Portálon történő ügyintézéshez szükséges a Központi azonosítási Ügynökön (továbbiakban: KAÜ) keresztüli azonosítás. A KAÜ az alábbi elektronikus azonosítási szolgáltatásokat biztosítja:

  • Ügyfélkapus azonosítás (Ügyfélkapu)
  • Részleges Kódú Telefonos Azonosítás (Telefonos azonosítás)
  • Tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvány (E-szig.-azonosítás).

Az önkormányzati hivatali portálon történő elektronikus ügyintézés megkönnyítéséhez szükséges segédlet letölthető innen, továbbá egyéb kapcsolódó tájékoztató anyag elérhető a Portál internetes felületén a következő linkre kattintva: https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato.

Fentieken túl az alábbi – a NISZ Zrt. YouTube-os csatornáján fellelhető – videók is segítséget nyújtanak az ügyintézés folyamatában: